1 апта

Жобаның мақсаты

– Тірі және жансыз табиғат нысандарын ажырата алу;

– Өсімдіктердің тіршілігі үшін қажетті жағдайларды атау;

– 3D раушан моделін жасау

Мұғалімге арналған нұсқаулық

– Жобаның практикалық бөлімінде топта 3-4  оқушыдан жұмыс істейді.

– Оқушылар тірі табиғат және өсімдіктер секілді тақырыптармен танысуы керек.

– Тәжірибелік бөлімді бастамас бұрын, студенттерге барлық қажетті материалдарды таныстырыңыз және беріңіз.

– Қайшымен және пластилинмен жұмыс істеу туралы қысқаша нұсқаулық жасаңыз.

 – Сабақтың басында оқушыларға PBL (project based learning) айдарын түсіндіру. 4К дағдылары (сыни ойлау, коллаборация, креативтілік, презентация)

Steam сабақтарындағы қауіпсіздік техникасы

Сабақты бастамас бұрын мұғалімге қауіпсіздік техникасымен танысуға кеңес беріледі. Қажет болған жағдайда (ҚТ-да көрсетілген заттарды пайдаланған жағдайда) оқушыларға қысқаша нұсқама жүргізу.Steam сабақтарында қауіпсіздік техникасы сілтемесіне өтіңіз

Теориялық бөлім

Тірі  табиғаттың барлық объектілері маңызды қасиеттерге ие: олар туылады, өседі, тамақтанады, дем алады, қозғалады, өледі. Өмір сүру үшін оларға тамақ, жылу, су, ауа қажет. Тірі табиғатқа тек адамдар ғана емес, сонымен қатар жануарлар, өсімдіктер және тіпті микроорганизмдер де жатады. Жабайы табиғат нысандарын зерттеумен өте кең және маңызды ғылым – биология айналысады.

  • Жануарлар

Жануарларға планетамыздың барлық жануарлары, құстары, қосмекенділері, жәндіктері жатады. Жер тарихында кейбір жануарлар жоғалып кетті, кейбіреулері өте өзгерді. Жануарлар жыртқыш және шөпті, үй және жабайы болуы мүмкін. Олар өмір сүретін жағдайларға бейімделеді және жануарларды Жер шарының кез-келген жерінен табуға болады: ыстық шөлдерден мұзды Арктикаға дейін.

  • Өсімдіктер

Өсімдіктер әлемі өте үлкен және әртүрлі. Оларсыз Жер бетінде өмір болмайды, өйткені өсімдіктер тыныс алу үшін ең маңызды газ – оттегін шығарады. Олар сонымен қатар зиянды көмірқышқыл газын сіңіреді, бұл адам денсаулығы мен планетаның климатына өте нашар әсер етеді. Өсімдіктер адамдар мен жануарлар үшін маңызды тамақ көзі болып табылады. Бірақ сіз өте мұқият болуыңыз керек, өйткені өсімдіктер жеуге жарамды (жемістер, жаңғақтар, жарма, көкөністер) және жеуге жарамсыз (гүлдер, шөптің сәндік бұталары) болады.

  • Адам

Әрине, адам тірі табиғат объектілеріне де жатады. Интеллектісі, тапқырлығы және іс-әрекетін ұтымды жоспарлауының арқасында ол бүкіл планетаны жаулап алды. Бірақ жануарлар, өсімдіктер мен микроорганизмдер сияқты,  тамақсыз, ауасыз, сусыз өмір сүре алмайды.

Жансыз табиғат

Жансыз табиғат объектілеріне ауа, су, топырақ, минералдар жатады. Олар біздің планетамызды құруда бірінші болды, сондықтан жансыз табиғат объектілері көбінесе бастапқы деп аталады.

Олар үш күйде болуы мүмкін:

  • қатты (тастар, таулар, құм, мұз);
  • сұйық (су, бұлт, тұман, мұнай);
  • газ тәрізді (бу, ауа).

Жансыз табиғат объектілері дем алмайды, көбеймейді және тамақтанбайды. Олардың мөлшері артуы немесе азаюы мүмкін, олар кеңістікте қозғалады, бірақ тек сыртқы факторлардың әсерінен. Олар туылмағандықтан, олар ешқашан өлмейді.

Иконка прогноза погоды, изометрический стиль — стоковый вектор

Практикалық бөлім

1 қадам. Біз түрлі-түсті қағазды алып, өлшемі 10х10 см болатын шаршыны кесеміз. Бір қағаздан 4 шаршы шығады.

2 қадам. Енді дайын 4 тіктөртбұрышты  бір бірден үшбұрыш түрінде бүктеп аламыз.

3 қадам. Үшбұрыш түрінде тағы 2 рет бүктеңіз.

4 қадам. Үшбұрышқа гүл жапырақшасын салып, қиыңыз.

5 қадам. Содан кейін біз суреттегідей гүл алуымыз керек. Нәтижесінде бізде 4 гүл болуы керек.

6 қадам. Енді әр гүлден жапырақшаны кесеміз, 

Бірінші гүл-1 жапырақ

Екінші гүл – 2 жапырақ

Үшінші гүл – 3 жапырақ

Төртінші гүл-4 жапырақ

7 қадам. Барлық гүлдерді қағаз желімімен желімдеңіз.

8 қадам. Біз барлық гүлдерді пва желімімен желімдеп жинаймыз.

9 қадам.  Қағазды алып, 6х8 см өлшемімен кесіңіз, дайын қағазды тіктөртбұрыш түрінде бүктеңіз, содан кейін бұрышынан үшбұрыш түрінде бүктеңіз.  

10 қадам. Бүктелген үшбұрышқа жапырақтың суретін саламыз. 

11 қадам. Түтікшені аламыз, ол бізде гүлдің сабағы түрінде болады. Түтікшенің жоғарғы жағына ермексаздың  көмегімен гүлді жабыстырамыз.

12 қадам. Енді біз жапырақтарды түтікке пластилинмен бекітеміз, ал түтіктің ұшын қоңыр пластилинмен( бұл бізде топырақ болады) өлшемі 14х14 см болатын картон қағазға, ал ақ пластилинді тамыр ретінде бекітеміз.

Қорытынды

Бұл сабақта оқушылар тірі және жансыз табиғаттың не екенін білді. Өсімдіктер қалай пайда болатыны зерттеді. Олар өздерінің 3D гүл моделін жасады. 

   Бұл жобада әр оқушы санат бойынша STEAM титулымен марапатталады:

– Сіз өзіңіз, өсімдіктердің қалай пайда болғанын зерттедіңіз, сіз нағыз-  биологсыз!

– Сіз жұппен жұмыс жасай отырып, командалық жұмыс дағдыларын дамыттыңыз

Бағалау